revolutionalists

9/26/12

andai kau tahu

                            x semua pekara aku mampu terjemahkan kedalam bentuk bicara.kadang2 aku lebih selesa membiarkan sang pena menari-nari riang melewati lembaran dan halaman diariku.(amboi.haha).menukilkan rasa hati dan lintasan rasa kedalam bentuk yang lebih ruhhi.(ini pun amboi.haha).

                           kadang-kadang banyak dan terlalu la maha banyak pekara yang datang bertandang di ruang lingkup hati ini.adakah persahabatan ataupun per'kawan'an yang sedang dan bakal dan sudah aku tenun dan jalinkan ini bersama kawan-kawan dunia layak pula untuk mendapatkan tiket keemasan sebagai kawan-kawan syurga pula?.masihkah lagi kita dapat berkawan dan membuat pekara yang gila-gila remaja kata orang disyurga kelak?owh.jika dunia ini sebagai titik pemisah.alangkah sadisnya.

                         masih menghijau lagi dalam ingatanku,saat aku mengejutkan kau yang sedang terlentok disubuh hari dek kerana kau yang mungkin penat berjaga,berhempas pulas dan memecahkan otak belajar segala bagai pengajian pada malam itu.dan walaupun aku tahu yang kau mungkin tidak dapat menyahut seruanku untuk menunaikan fardu subuh.tapi ketahuilah aku sangat menyayangimu sahabat.aku mahu mengejutkan kau lagi disyurga lagi jika ada tempat kita kelak disana.kerana istilah KAWAN itu sangatlah dusta andai berkawan didunia dan  tidak ada upaya membawanya ke syurga.

                          aku pun dahulu begitu.terbaring malas.meniti hari-hari dengan muka yang penuh kebosanan.masih setia menanti.menanti seseorang kawan yang mampu menyentuh dan memperelokkan aku luar dan dalam.dengan ilmu,iman dan amal.dan oleh kerana rasa inilah,aku cuba menjadi seseorang yang sangat dekat di hatimu.dan ketahuilah cukup puas bagi aku disuatu ketika dahulu ada seorang kawan berkata seperti ini''terima kasih man..kerana memperkenalkan aku dengan tarbiah dan islam''.dan kerana sebaris rangkap kata-kata perangsang inilah yang menghidupkan aku.sungguh kata-kata ini adalah rahmat buatku.ibarat curahan air yang segar dan sejuk keatas semaian hatiku.dan aku sentiasa rindu untuk mendengarnya kembali.

                            bukan bermakna.aku tulis ini.maka.akulah malaikat.akulah yang terbaik.owh.tidak!.aku jua sentiasa memikul dosa dan sifat sebagai manusia.mempunyai banyak lompong kelemahan.cuma rasa hati ingat dikhabarkan bahawa aku rindu untuk melihat wajah kau lagi disyurga kelak.dan mungkin jua nanti jika wajahku tiada disyurga,maka sudikanlah dirimu untuk menghulurkan tanganmu menarik aku keluar dari neraka kelak.kerana aku dalam hidup didunia ini aku memerlukanmu.dan aku yakin kamu jua memerlukan aku.

thanks diatas persahabatan yang panjang ini.

(post ini ditujukan kepada yang mengenali diri ini)


ikhlas dari lubuk hati yang paling dalam........
kang senpai...sept 27th 2012

                    

                 

No comments: