revolutionalists

1/30/10

huhuhu

.....zing3(angin dari aircon mengelus2 rambt lurusku)...mase ni tgh merehatkan diri di imax(cc la tu).......bersama umair...tik3(tgh mencari idea nk taip pe)...pepepun minggu nih agak ke'busy'an disitu...projek tu,projek ni...wahhhhh...best2...huhu..ak nyer projek gempaq gak ah...nk wat tmpt penyangkt kunci tapi x main ah sangkut2....ak ganti dgn magnet...kire cam malas2...baling jek kunci kete,kunci umah,kunci bilik mandi kat ciptaan yg bakal membuka mata dunie(albert einstein pun x terpikir)...kehkehkeh

1/23/10

kawe kelik dulu(saya balik dulu)

.........bye2 jb....jgn nakal2...ak gerak dahulu.....doakan ak sukses(peh,x sangke ak dah nk abes matrix dah...jap agi dah final exam.erkk)

1/13/10

pi mana2 la.....



''yesss...dapat gak ak bla dari kesempitan,dan kecelaruan di matrix''menarik nafas separa lega..lari dari matrix menuju banda diraja...K.K(kuale kangsor,mc senah oi)lupa nk cita...sebenaqnya(loghat kedah no)...aku mengfollowing abah ibu ak menghadiri perhimpunan agung umno...opsss...silap...PPN(perhimpunan perwakilan nasional).kat sana dengan takdir ALLAH,aku dijodohkan(maksdnya dipertemukan) dengan geng2 lame...popcorn(furqan),muhd(ank pc kbt),dan zubair afiq.(yg len tu lupe lek name)...memang sronok plus terkesima terjumpe derang.


dalam pic(bai,aku la,lupe name,dan popcorn)

setelah beberapa detik aku disana...aku troskan lagi degan misi yg x seberapa..explore jalan kt K.K...besar ke?kecik?mungkikah aku sesat?

dan akhirnya aku tersesat di masjid..pehhhh

-''namaku ubudiyah''-kata masjid tersebut



-memang sejuk jek kat dalam nih,maklum ah maybe yg membina masjid nih dlu adalah dari klgn ulama(bukan ular semak) itu sendiri...dan dibina atas dasar taqwa...x macam masjid skunk..kekdg owg non-muslim pun terlibat skali dalam pembinaan masjid kita...tu yg solat x khusuk(alasan)



-overview kt luar-


........slmt tinggal hari ni,aku nk jumpe EN.esok plak..kata mentari kpd hari...next...we're(excluded me) searcing 4 labu sayung....what kind of food maaaa....ak fikir labu sayung tu totally labu yg kite makan(kowang mkn)..tapi bukan la

-ni kraftgn gak kot...aku dan adik aku,muna-



tu yg besaw gedabak tu la labu sayung...tapi tu untuk pameran jek-



next mission will be at the r0yal museum

-sedikit bercerita tentang museum ni..ia bleh diibartkan mcm stor bg mengumpulkan koleksi2 pingat,kereta,gambar,golf,achievement(mcm tol jek eje),gambar tu gambar ni...ok la...not too bad(ampun tuanku...patik cakap jujur jek)

-kat pintu dpn-


-dari sudut hadpn,dulu di istana nilah ak dibesarkan-



....dpn booth tiket...cam nk tgk b0la plak...moh ah datang sini...murah je harge tiket..semua mampu.terakhirnya.it's in your hand

1/11/10

tomorrow will be free...insyaallah

video



novel:melakar cinta firdausi
penulis:nurul aini k.azhari dan aimi nabihah mohamad
harga:rm16(sem.mas) rm18(sabah n sarawak)
sinopsis:aima insyirah adalah seorg sukarelawan yg bersabung nyawa untuk membantu rakyat dan negara palestin/juruselam itu sendiri.itulah cita2 murninya sejak berada di MRSM lagi.cerita yg berkisarkan memperjuangkan hak tanah air,cinta dan islam.dan diceritankan bagaimana aima insyirah dalam dilemma untuk memilih perjuangan,disamping itu cinta 2 insan,naufal mustaqim(kenalan lame)..dan jeneral ri'fail zanki,ketua briged ayyubi.sampai kepada scene dimana seorg tentera israel terbuka hatinya mengenali islam.cinta mula berputik d hati tentera itu namun tdak kesampaian apabila dijatuhkan hukuman mati oleh kepimpinan israel itu sendiri...(sumpah...aku sedey gle tahap gaban bc scene nih)
rating:3/5

novel:rindu dan air mata di ktzi'ot
penulis:ashadi zain dan moh dat m0lok
harga:sama cam buku diatas
sinopsis:baru nk bc...hehe...so x leh wat conclusion lagi

1/9/10

bug's lives





JOHOR BAHRU:''ini adalah penemuan terbaru yg bakal membuka mata dunia hasil penyelidikan PROF ABD RAHMAN keatas spesies serangga rumah itu sendiri'' kata DR nicholas abraham,63 dalam program bersama pemberita di dewan serbaguna kinta.

menurut nicholas lagi,penemuan terhadap spesies yg terbaru ni adalah mungkin disebabkan mutasi gen(gene mutation) yg mengubah spesies asal kepada spesies yg baru.difahamkan lagi terdapat 5 spesies yg mengalami mutasi tersebut antaranya labah2,kumbang,lalat,belalang,dan prof itu sendiri.




kesemua spesies ini akan dihantar ke kolej matrikulasi perak untuk penyelidikan selanjutnya yg bakal dikepalai oleh EN.ISMAIL KALAM sendiri..

1/8/10

yg terdalam+20an



''tanggungjawab semakin besar,sebesar pokok aku peluk nih''


''tak nak,tak nak,tok se,tok se(dialek klate)''begitulah reaksi aku apabila EN.2010 Menarik aku ke gerbang tahunnya...lantas dengan kejamnya EN.2010 menendang makcik2009 ke dalam tong sampah masa.(apa lah aku merepek pagi2)

gedebuk!(bunyi aku jatuh kedalam time machine)
2010...fuyooo...alhamdulillah..nak percaya pun susah...kini aku memegang title jejaka awal 20.angka 19 seperti terbuang begitu.(x sampai pun lag tarikh lahir).''semakin meningkatnya umur,semakin besar tanggungjawab''...aduyai,banyak hendak difikir...dah la aku baru jek gune MR.BRAIN aritu tok jawab UPS2(ujian pertengahn semester)....zing3(bunyi impulse dipindahkan antara synaptic knob dengan jirannya)

anyway,aku berpesan kepada diri kaum muslimin dan muslimat(dah mcm iklan nk buke pose plak)..supaya berterusan dalam menimba,meraih,memetik,memeluk,menjunjung ilmu,dan disematkan kedalam dada....agar dapat diterjemahkan dalam sekola kehidupan ini.hanya ilmu yang digandingkan dengan pola pemikiran islamiyah yg bisa menerajui zaman..(ayat cam poyo pun ade)

p/s:mr sam berada di JAY BEE,kalo de pepe prog yg bleh aku join...jgn lupe roger aku k.salam