revolutionalists

4/11/09

bukak cerite yg dah berkulat lamenyer....

....arghhhh(sambil menguap).....ngantok nyer petang ni...tuk mengelakkan dari ketiduran..make menulis blog jalan yg terbaik...
Photobucket
=teluk batik...dkt2 ngan lumut n pulau pangkor
byk la jugak penglmn yg berjaye diraih sepanjg aq merantau sampai ke negeri yg terkenal dgn keindahan pulau pangkornya..negeri perak tak salah..dkt je..bkn mesir pun..sebagai student yg dikurniakan otak remaje 19 tahun(genapkan trus umur),plus ah ckit otak kebdk-bdkkn...eh prangai je kot...bagi aku la kan remaje sudah sinonim dgn perkataan melencong...opsss..salah..melancong...golongan seperti ini kalo dikurniakan kaki selaju org yg kene kejar anjing,ditambah pula dgn tenaga setough unta..memang kompem ah satu alam semeste ni dia keliling...sedangkan siput yg slow tu...yg selalu merosakkan tanaman abah ibu aku pun mampu untuk berjalan mengelilingi umah aku yg sebesar gelanggang futsal...ni apetah lagi manusie yg bertitlekan remaje... mungkin agak berterbangan tentang apakah isi yg nk aku sampaikan...pepandailah catch...sebenarnya dari melanconglah kite dpt melihat dunie,budaye,bahase owg sekeliling...byk yg bleh diplajari...dalam kitab mulia al-quran pun mengalakkan kita agar bermusafir kenegeri2 yg ditimpakan azab atas ketegaqan( org perak ckp ketegaq ni macam stubborn..degil ah lbh kuwang...kalo slh btolkan) mereka dalam menerima petunjuk...kekadang aku pun degil gak kalo time owg menyampaikan yg haq..hee...biase ah..mase tu setan+nafsu versus malaikat+iman...kekadang menang..kalah tu biase ah..seri x de kot...ngeh3...


Photobucket
=gambar ketikamane kebohsanan melebihi paras kewarasan minda

Photobucket
ktm.....fulamak....classic la tmpt ni...seperti back to a past time...

ade skali tu aku bersame memember wat trip ke gue tempurung(antara gue yg termashur).. Photobucket

Photobucket

half of our journey before we finish it...tired...but really enjoyed

..mase tu kirenye program menti mentor...konsep mcm usroh gak ah...yg best nyer bkn masuk gue...jalan2 sambil tido...x adventure langsung...kami memilih jalan yg dimane perjalanannye mengambil mase 3-4 jam atau lebih...jalannye bukan mudah beb..ade yg kene mengelonsor bukit setinggi sekolah hidayah 2 tingkat(nk sebut gak tu...aparaa)..kene merangkak(tinggi gue tersebut x sampai 1 meter) ..dah la air separuh gua...merangkak smbil minum air...alhamdulillah kenyang....mase tu mule lah otak laju menginterpret berbgi2 data...ade la terlintas..kalo la tetibe gue ni runtuh...kompem mati plus lemas...na'auzubillah...takut+seram+pening....but finally we have finished that dangerous trip...yee...byk agi scene2 dlm tu...ade yg tergolek..ade yg secrete their waste product inside(not into)a water without any sound...just sit,do that job in silence...respek ah depa...ngeh2...

moral values:-dengan berjalan mencari ibroh disebalik sesuatu,senang untuk kita mendapat
hidayahNYA
-pengalaman adalah guru yg terbaik didalm sekolah kehidupan
-senanye guru kite pun terbaik jeee...
[figura kembali untuk beradu]

1 comment:

+akufobia+ said...

yayaya.pengalaman.paling senang dengan berjalanjalan.tengok tu dapat tu.tengok ni dapat ni.tak sampai sehari boleh dapat macammacam.bagi mereka yang melihat+berfikir la.kalau tengok gitugitu je memang la tak dapat apaapa.dapat tengok apa yang diorang tengok je la.paling kurang rasa best je tengok alam yang indah tu.tenang.syok sendiri.tu je kot.hoho.bagus untuk merekamereka yang malas nak buka buku+baca.ngee.kalau lebih rajin sikit,buka buku,mesti dapat lebih lagi.huhu.semoga mendapat segala yang terbaik dari jalanjalan yang tak siasia tu kan.ngee.smile.lalala.