revolutionalists

11/15/10

telepati


.......oleh kerana tidak beberapa pandai untuk menghuraikan apakah yg terjalin atau tersimpul dalam kalimah telepati..lantas ku membuat beberapa siri jelajahan ke beberapa sengsawang bloggers dan laman2 perubatan mahupun pendapat.

Telepati berasal ari kata Tele yang berarti jauh dan Pathos yang berarti perasaan, jadi telepati secara harfiah dapat diartikan merasakan sesuatu dari jarak jauh.(http://luluvikar.wordpress.com/2007/01/09/hipnotis-membaca-fikiran-dan-telepati/)

hari2 indah berlalu dengan poket yg kering lesu.yang tinggal hanya beberapa keping kad,kad matrix perak,kad pelajar uitm,lesen dan surat nikah(x de lagi kot.huhu).kadang2 duet banyak disalurkan pada benda2 yg kurang faedahnya kepada diri(tau pun,tu pun baru sedar sekitar 2 minit yg lepas).malu jua kekadang.sebagai abg dan hero kepada adik2nya,menjadi kewajipanku untuk terus berdikari dalam sistem pe'manage'an duit atau perbelanjaan.kadang2 terasa bangkrap sebelum tiba waktu sepatutnya.

sedikit cerita tentang kebangkrapan atau dark age buatku ketika poket kering habes.sudah lebih 3 kali keadaan berlaku dan dengan tiba2 pasti akan menerima panggilan dimana panggilan itu berbunyi''abg sihat?,duit tinggal berapa??''kata ibuku.pada ketika itu aku mengantuk dan ibuku menyorongkan bantal(sama ke dengan peribahasa org mengantuk disorongkan bantal?sama la kot...kukuku is the type of laughing ketika dapat berita baik).dan aku seperti dilanda satu badai kehairanan.ombak pantai menghempas ganas,bagaikan camar pulang tergesa2.macam mana boleh tahu ni?

aku tinggalkan persoalanan ini untuk pembaca jawab....

5 comments:

Anonymous said...

dcni,ibu anda mmpunyai telepati yg tepat thdp anda~~~
^_^
(cik teratai)

HanaQueen Station said...

hanya seorg ibu memahami apa yg tersirat dlm hati anaknyer..tnpa perlu anaknye m'ungkap dgn kata2..itulah IBU.. ^^,

Anonymous said...

kite da ada dalam badan ibu kita 9bulan 10 hari. kite adalah sebahagian daripada diri beliau. pastilah telepati tu kuat. pernah dulu ibu saya risau sungguh saya balik semula ke kampus dengan senior. berat betul dia nak lepaskan. dan yang jadi, kami eksiden. alhamdulillah xteruk. tapi cukup menyedarkan betapa instinct seorang ibu tu sangat kuat. saya sayang ibu saya! :)

kang_senpai said...
This comment has been removed by the author.
kang_senpai said...

to anonymous:yup.agak kuat.dan betol.apa yg diperkatakan betol3.*dulu masa tgh mengandungkan ku dia makan anggur then muntah.pastu bila ku lahir.ku pula makan anggur byk2 seolah balas dendam..ada kena mengena ke?

to EsP!r@nZ@ :yup.tersangat betol...tq ingatkan=)