revolutionalists

8/4/12

famili kechil di pulau yang serba besaq


               ''wei..skunk nih...apa-apa masalah..kita kita jek yang kena duk settle..if korang sedey,aku pun sedey..so..papahal..kita kena duk bincang..dan saling menguat..ok?''diantara kata-kata aku kepada memember yang lain...

               ''hey...ko jangan cepat give up wei...biasa la tu...1st tyme visit..kadang2 kita terpaksa membodohkan diri wat masa nih...pepepun aku nak tengok senyuman kat muka ko ok?''paksa aku kepada member yang sama2 pi wad ngan aku tempoh hari...lebih kuang begitulah kata2 tyme tu.

               ada yang cakap da tak tahan,nak quit.nak lari dari pulau.dan aku pun rasa sangatlah loser disini..kadang2 ntah apa2..2 taun belajaq physio macam x belajar apa2...haha...tapi aku takkan nak tunjuk aku lemah di depan derang..seriusly aku banyak cover..aku bajet kool eventhough aku tersangat down untuk beberapa hari..apa yang aku nak lihat kat muka di setiap member aku adalah sebuah senyuman ikhlas.senyuman yang tidak menunjukan sifat penat.ya..apabila mereka down...aku pun turut down(erk...adakah aku bajet abang2?wahaha)

               apabila tengok status memember laen di FB yang mengatakan tempat posting depa tersangatlah best,ini sangatlah men'psycho' semangat juang kami disini..sampai ada member disini yang terpaksa men'deactivated' akaun FB.punyalah nak jaga emosi agar tidak terlalu ERK...huhu

               ya...aku sangatlah berfikiran tahap negatif tahap lahabau sehinggalah aku terjumpa post yang berbunyi-bunyian sebegini:

                 '' Sekiranya ada sahabat2 yang bertanya tentang apakah keistimewaan PULAU PINANG.... akan aku khabarkan bahwa PULAU PINANG merupakan PULAU ILMU, DAKWAH DAN TARBIAH... ku lihat ramai anak muda yang tidak menggali sebaiknya ILMU DAKWAH DAN TARBIAH disini... TERLALU MANJA ANAK2 MUDA SEKARANG....''kata2 dari seorang sahabat baru disini...di wall fbnya

               yup...baru aku sedar...aku sedang dan mungkin..dan bukan mungkin tapi memang sedang ditarbiah oleh ALLAH akan kesabaranku menghadapi karenah pesakit ditambah lagi dengan physio yang ngade2(sila gelak..hahahha)..dan segalanya...banyak lagi benda yang aku kena lalui disini sepanjang 5 minggu aku disini...

              bebel pun sudah...mengantuk sudah mai...nah...ak selitkan beberapa keping gambar disesawang aku nih...untuk tatapan umum dan mungkin nanti jika aku sudah tua beranak cucu(kalau kahwin dan x kena renjis lagi la..ahahaha)..ak mungkin akan ke sesawang nih untuk mencicip kembali memori2 yang telah aku cipta didalam lipatan sejarah......

      
                  #1: muka yang tersangat hepi...satu hati..satu famili...perjalanan merentas benua selama 5 jam ke penang

                       #2:excited giler ketika hampir melintasi jambatan kepulauan pinang ala2 nak terjun dan berlari ke sana


                   
               #3:berhenti seketika di lorong kecemasan diatas jambatan...gambar nih untuk dikirim ke ruangan salam perantau nanti...(khabarnya)

                       #4:shopping di malam minggu yang pertama..setelah kerja2 dihospital tempohhari habis

       aku rasa setakat itu dulu...nanti aku akan sambung lagi la yer..nak tidur..dan x nak termiss sahur nanti...assalamualaikum penangrians!

2.04pagi
bukit gelugor,pulau pinang


                                  

No comments: