revolutionalists

12/25/12

sajak pendosa

          pagi ini,
          baru sahaja tadi,
          tenang nan damai,
          bunyi cengkerik dan buana saing bersahutan,
          ceria.itu mungkin pada mereka,
          tapi tidak pula bagi aku
          
          ketika ini,aku masih tidak lelap lelap jua,
          kadang-kadang aku terasa diri aku bodoh
          dek kerana masih terkandas dengan dosa-dosa yang lama
          nasib sahajalah dosa itu tidk berbau
          malah SANG PENCIPTA sering
          menyembunyikan dosaku
          dari pandangan manusia
          dan tidak pula mencabut cabut
           merentap lagi nyawa dari tubuh ini
           lantas kasihan aku
          diberi aku peluang untuk bernafas
           hingga kesaat ini
           untuk mengetuk pintu taubatNYA

          ada masa,aku merasa iman aku menongkah tinggi kelangit,
          itu hanya yang aku rasa,belum tentu pada hakikatnya begitu
          dan ada masa,akulah insan baling bangsat yang hidup dibumi ini
          insan yang dipalit lumpur dosa
         
          namun pada hakikatnya
          jauh disudut hatiku
          aku ingin menjadi insan yang lebih baik
          paling tidak untuk diri aku
          walaupun aku rindu untuk bekeluarga
          tapi belum tentu aku menjadi kepala keluarga yang baik
         

           cuma aku pohon
          jika aku berpeluang untuk bernikah
          aku pohon dengan sangat
          dikurniakan isteri yang sabar
          dan tabah dan dia punya rasa ingin berubah
          agar nanti
          sama-sama nanti berpimpinan tangan
          kesyurga kelak
         

           
   

        

3 comments:

mrs. ikan said...

assalamualaikum. sedap. hehe. it just like.. exactly what i feel!

kang_senpai said...

waalaikummussalam..maaf ini blog.bukan makanan nak sedap.haha..yup...ku RAsa ramai yang merasa begini..betuL?sebab tu DIA maha ar-rahim DAn ar-rahman;)

mrs. ikan said...

betul betul betul.