revolutionalists

7/31/10

pada pandanganku

angin bayu timur tengah menyapa ruang belajar rakanku.disaat dan ketika ini ak masih disini.dihadapan kaca laptop.banyak pekara yg ingin dinukilkan.kadang kala banyak pekara yg berlalu tanpa ku sedari.mata hatiku x dapat menipu akan hal banyak yg aku pelajari disini even ak masih hijau.

aku cuba mencari senggang dan waktu untuk kenali mereka.DIN,ANEP,WAN,BAL,BAI,NAIM(ACANG),SAFWAAN,HANAFI,DAN FIZI.ada antara meraka yg ceria dan tidak kurang pula yg agak pendiam.ak?ak pendiam jua.(kekadang).aku bukan sahaja mahu berkenalan dengan jasad mereka tetapi mahu jua mengenali hati mereka.tempoh 4 tahun ingin bersama bukan suatu ruang waktu yg singkat.ak harap dapat belajar sesuatu erti kehidupan dan hakikat diri melalui mereka.

dan untuk hari ini aku happy coz dapat lihat seorg dua wanita memilih untuk bertudung labuh(semoga istiqamah menjadi indahnya mawar berduri).dan yg paling membanggakan adalah ak dapat melihat seorg bertudung labuh berjalan disebelah wanita freehair(bukan niat ingin menjatuhkan sesiapa).tapi cukuplah aku dapat lihat beberapa watak tudung labuh yg pandai menarik hati2 kearah indahnya hidup dibwh panji2 islam.

dan aku jua kena belajar sifat seganless atau dipanggil muka tembok.al-maklum ah,ada sesetengah kelas dalam kosku yg terpaksa menggunakan lelaki sebagai model.*tapi sekarang makin segan.YA ALLAH.seyes.ak segan ngan mawar-mawar berduri.

kepada rakan fisio yg laen.semoga kita semua dapat graduate dengan jayanya.ak mengharapkan bantuan kalian kerana aku bukan seorg yg genius.dan pimpinlah aku kearah indahnya hidup bersama ALLAH dan islam.

cuba untuk ikhlas
~senpai~

6 comments:

Anonymous said...

I'm quite curious and actually don't understand for what purpose u must being 'more embarrassed' in the class...?

is it because of those 'thorny roses'? :p

kang_senpai said...

emmm.yeah.sometimes it's getting harder.by having looked at them,i could see my future(in many aspects).erk.calon isteri?

Anonymous said...

i think u r quite focusing to the 'wife' aspect.haha.

or maybe u mean u wanna those 'thorny roses' to be your wives.. ~

kang_senpai said...

yeah.exactly.tapi....apa2 pun ku tgh baiki diriku untuk dirinya.hu3...tapi jodoh itu bersifat universal.mana2 ada jodoh...

Anonymous said...

"mawar berduri"...yup..kdg2 kita akn jtuh cinta dgn org yg begitu..jatuh cinta utk jadikan kita lebih baik...boleh ke begitu..

kang_senpai said...

bisa sahaja..andai dengan mencintainya dapat mendekatkan lagi dengan cinta kita kepada yg menciptakannya(ALLAH)..tapi jgn la ungkapkan...simpan dalam hati biar terus WARM bak kata org puteh...sampai masa...BARU pinang*selambe jek...