revolutionalists

5/21/10

berpusing2 disatu sudut




...alhamdulillah...hari ini ak mood ak nk mengata ckit la..leh x?leh la..plezzzz...ah nk jugak...beberapa isu yg ingin ku kupas..satu per satu...pelik tapi benar

malaysia terkenal dengan indahnya panaroma alam sekeliling...hutan hijau yg semakin gile ditebang,air sungguh jernih yg makin dikotori,akhlak masyarakat yg semakin parah tahap i.c.u memang wa x leh handle...baru2 ni kecoh isu buang baby..cis..masuk frontpage paper..kononnyer salah pasangan yg melakukan that type of perhubungan.keluar ditv..semacam tsunami ke3 melanda dunia..ni yg ak x puas hati nih...senpai x puas hati atas 3 alasan...jom bc alasan pertama


alasan pertama bermula(tahun baru)

siapa yg tidak tahu akan meriahnya sambutan tahun baru..kalo tanya adik2 kat pra tadika pun pasti ada yg tahu..k2..senpai lakonkan kejap...''adik2..apakah yg adik tau tentang tahun baru''senpai sebagai wartawan bertanya...''best abg..mcm2 ade..famili adik pergi sekali...adik layan jela''kata adik dengan girangnya...dan sebelum melangkah keluar tangan senpai ditarik oleh adik itu kembali ''dan pernah jue pergi dgn akak adik..masa tu sebelah dia ade abg.adik x kenal.akak ckp tu kawan dia..adik x kisah la..pastu tetiba adik nampak abang tu wat sesuatu kt akak..adik tutup mata...nampak macam seronok jek derang...atas bawah atas bawah..adik tak faham la''sambung adik lagi...''owh mungkin derang WAT senaman kot..abg tu jadi imam,akak adik jadi makmum..''kata ku yg hampir malu2...cis...maksiat..anda lihat...sambutan tahun baru yg ditaja oleh sesetengah badan bukan kerajaan mahupun sebaliknya...dah la gelap,bercampur laki perempuan(suami isteri laen cite la)..x salah ingin sambut tahun baru jika kena dgn caranya..wat konsert nasyid plus indie band pun x pe..janji bagi guardline..tempat penonton diasingkan...suasana berlampu...takpun wat solat kesyukuran..tyme solat kite solat..dan persoalannya,salah siapakah ini?bukankah kuasa pada pemer*****?..tau jawapan...comment nanti k

alasan kedua:(masjid..solat2)


pinpinponpon(bunyi hon kete) dan ketika itu pemandu didlmnya membuat simbol jgn(maknenyer x benarkan pelancong dekati masjid)..ketika ni emakku baru sahaja ingin berbual dgn pelancong dikaki masjid sultan abu bakar...(cilaka punya manusia..potong line mak ak nk berdakwah),kalo anda pernah sampai dimasjid biru,dekat dgn istanbul..para pelancong asing dibenarkan membuat siri lawatan kedalam masjid,dan disana terdapat kaunter pertanyaan jika ada kemusykilan tentang islam.subhanallah..meraka tidak menghalau malah cuba berkongsi the beauty of islam with tourist.bile la malaysia nk wat camni...dan diketika yg laen...'syhhhhhhhhhhh'kata salah seorg jemaah apabila terlihat budak2 bermain didalam masjid...kalo dahulu masjid bukan sahaja tmpt ibadah malah mencangkupi tmpt sosial..disitulah berlangsungnya meeting,aktiviti masyarakat..dan sebagainya...dan nowdays hanya masjid hanya tinggal satu fungsi..solat...solat..solat...(bukan semua tmpt)..persoalannya...budak2 memang bisang oleh kerana tabiat semulajadinya...yg org tua tu kenapa nk jadi budak2 jua dgn menegur supaya diam...kalo tegur pun,seminit pas tu bising jua..percayalah(sama jek ngan ak dulu...siap bwk kete tamiya agi...men kat blkg)..lebih baik budak2 tu disediakan bilik tmpt mainan mereka.DAN buat jua kawasan riadah untuk tarik golongan belia daripada biarkan depa lalai dgn aktiviti dating dan sebagainya..tapi jgn lupa,solat tetap solat..apa pndgn anda?tak puas hati dgn senpai?nyatakan

alasan terakhir
senpai nk kalo bleh...andalah pembaca yg mengutarakan pandangan..anda lagi beridea ..semakin byk pandangan...semakin jelas penyelesaiannya...plezzzz...help senpai

yg bermulut pedas tapi benar
~senpai~

2 comments:

muhammad bin jaafar said...

masjid biru bukan DEKAT dengan istanbul tapi DALAM istanbul. been there already.=)

anyways, apa khabar?nak jumpa susah, so jumpa kat blog je la.hehe. rajin2 la update supaya ana boleh tahu apa jadi dengan akh ana sorang ni. keep up the good work bro.=)

sam_senpai said...

alamak brader....ak ckp broken malay la...still sumone can get the idea ma..huhu..ok2..dalam.

kabar biasa je....alhamdulillah..kamu?