revolutionalists

5/6/10

takut




...takut,pengecut,cencurut..wah..bgs betol kosa kata pagi ku hari ini..hehe..TAKUT merupakan tunjang dalam penceritaan ku kali ini..ketakutan yg besar dalam diri aku sekarang adalah ketakutan untuk berubah...semakin besar perubahaan semakin besar risikonya...


kenapa dengan ak nih?erk..ak ok jek..cume nk share jela...boleh ke?boleh la(ape ceroi ak ni..tanyer sendiri,jawab sendiri.cis)...kekadang tu susah untuk memenuhi permintaan setiap individu dalam sesuatu ekosistem itu...pernah juga aku cuba untuk mempamerkan nilai2 islami dalam perckpn atau perbuatan.tapi ada diantara individu yg menjauhkan diri..(ak pun x tau la ikhlas ke tak ak nih..go on jela..)...bila aku cuba untuk menyelami sesuatu individu yg meminggirkan diri tadi.maka aku akan merasakan sebahagian dari individu yg baik pula akan mengomen(baik tak baik tu penilaian ALLAH k..suroh hujurat,ayat 13)..mengitu..mengini(x larat ak nk tutup mulut setiap manusia)..tapi takpe aku cuba mendgr dan menerima teguran


kekadang tu aku mcm nk jek ckp''izinkan ku bercuti dari berdakwah boleh?''....erkk..macam la aku ni dakwah org...diri sendiri pun ceroii tahap kambing.cis...tapi aku x sampai hati nk lari dari medan ini coz melihat byk memember yg laen berubah...


apabila aku lari sekejap2 dri medan ini...dan hidup ak setelah itu akan bosan lantas hati kering kerana kekurangan tazkirah atau makanan rohani...maka aku akan mengapai kembali tali tarbiah itu...mencari sinar yg telah hilang...kekadang aku akan dapat kembali kekuatan setelah menerima nasihat dari sahabat yg bertudung labuh(aku x tau nape iman ak naik kalo terlihat tudung labuh..cis..penyakit hati nih)...tapi jujur la..memang itu penaik semangat untuk memacu perjuangan..erkkk..sowi..ak berkata jujur je..


nway...SPECIAL thanks tu ZAID,ANAS,IZHAM,HAZIQ HASHIM,HAZIQ HAKIM,NAIM,IZZAT(senior matrix)ABG BOB,TALHAH,dan kepada yg laen samaada secara langsung ataupun tidak..sayangilah dirimu,kerana drimu begitu berharga...


No comments: