revolutionalists

5/29/11

人々が共感


ok aku manusia.hari ini hidup.dan pasti esok atau lambat laun akan hidup kembali(dibangkitkan).sementelahan menjadi manusia normal adalah terlalu biasa.makan.tido.lepak wayang.hu ha hu ha karok.berdota!layan movie.selami setiap watak novel satu persatu...owh..damn!...tu je ke?ntah la..andai tu jek aku ada untuk dispendkan.sungguh aku mempunyai kelompongan besar dalam kotak hatiku...kekosongan yang minta diisi...aku sedar bahawa satu masa nanti andai aku tidak mempergunakan waktu super remajaku ini dengan sebaik-baiknya...maka..inilah yang aku dapat:

''Maka kelak Allah akan mendatangkan suatu kaum yang Allah mencintai mereka dan merekapun mencintaiNya, yang bersikap lemah lembut terhadap orang yang mukmin, yang bersikap keras terhadap orang-orang kafir, yang berjihad di jalan Allah, dan yang tidak takut kepada celaan orang yang suka mencela. Itulah karunia Allah, diberikan-Nya kepada siapa yang dikehendaki-Nya, dan Allah Maha Luas (pemberian-Nya), lagi Maha mengetahui."

(potongan dari surah al=maidah:54)

menjadi penyantun kepada manusia kearah islam adalah tanggujawab bersama.Hal yang terbesar sekali adalah menyantuni masyarakat emosi dan minda yang wujud terhunjap dalam diri kita didalam melahirkan peribadi unggul.AKHLAK SEORANG M>U>S>L>I>M!

berlakon menjadi baik agar someday betol-betol jadi baik(senpai,2011)

No comments: