revolutionalists

12/8/10

bertindak



with great power comes great responsibility..antara kata2 yang aku minat..
masih ingatkah dia siapa peter parker?watak yang pernah singgah dibenakku sewaktu masa dulu.seorang yang nerd,sering dibuli dan tidak sengaja dikurniakan power(kononnya) untuk menjadi penyelamat..dan kadang2 aku jua begitu...tidak tersangkakan akan menyandang semacam tugas yang besar ketika aku sedang terasa ingin bersenang lenang....

bismillahirrahmannirrahim...
usia semakin hari semakin berganjak.tak terasa akan waktu pantas melewati.banyak persoalan timbul dan tenggelam sejak akhir2 ni di relung hati ini.hidup dah 20 tahun.lesen kereta dah matang(nk tanggal sticker P pun dah layak),dan dah berjaya masuk U pun dan terus,apakah lagi selepas ini?

sejak akhir2 ni ramai kawan2 ku merangkap sahabat(insyaallah) bertanyakan soalan yang barangkali mengunci benakku dari memikirkan pekara2 yang remeh temeh kepada yang
besar dan superb2 belaka..bertanya tentang buku2 fikrah dakwah,macammana nak tangani homosexual dikalangan memember,suasana yang membunuh jiwa dan tidak kurang pula yang berkongsi rasa.aduh!seolah2 pertanyaan ini datang dengan serentak hendaknya(bukan aku x suka,tapi aku tak menyediakan diri aku lagi untuk bersedia.padan muka aku)dan sejujurnya aku masih kosong,dan kosong dari ilmu2 untuk merungkai hakikat persoalan ini...!anyway..dengan kalian sebab musabab aku terpaksa rajin menyelak buku2(walaupun novel sentiasa meniti hari2ku) dan bertanya akan org yg lebih AHLI untuk mengupas persoalan kalian.

sepatutnya..semakin dewasa seseorg itu,semakin besar pula tanggungjawab untuk menentukan halatuju hidupnya..dan aku terdetik untuk berfikir...dan ANDA pula bagaimana ya?

3 comments:

+akufobia+ said...

hee.nasib baik DIA sampai kan mereka kepada nta,kalau tak sampai sudah takde pun nak tahu.

sam_senpai said...

takpe syeikh..amik ibroh

Anonymous said...

bila pulak nk kawen