revolutionalists

12/23/10

CINTA itu bukan shit

(1st tyme tulis about this one)
sebelum baca dipesankan:
1)jangan tutp hati!,cuma bukalah tangkai hati untuk menyelaminya even seketika cuma
2)aku hanya manusia yg biasa.probably aku,aku akan jatuh jua seperti mereka2.doakan aku.aku pohon sangat dijauhkan dari cinta gila.*takut cakap gebang
3)sebagai manusia,aku sayang padamu(petikan dari kata2 ramlee awang mursyid.

kononya watakku sebagai org yg tersangat noob akan hal ni.sometimes,based on the true story

''napa muncung nih?''sapaku simple
''aku dah putus''balas amirul fahami pendek
''owh!''sambil wat mulut terlopong ditambah dengan kesian melihat keadaan keadaannya yg x terurus itu.

episod yg seterusnya
''wah,siapa bagi nih?!''soal ku pendek.sambil membelek2(bajet aku tak tahu la.thehehe)
''adela...''sambil wat senyum 3 dan diterjemahkan ke bahasa tubuh.
''musti dia kan''tekaku pendek
senyum terukir diwajahnya

episod lain:
''hehe..apala diaorg nih.kat fb pun nk hangat gile.bagai dunia mereka yang punya''sambil mendoakan mereka2 nih cepat kahwin

episod klimak
''wah....dah macam honeymoon la!berkepit sana sini''kataku bernada excited tahap anjing.setelah terlihat kawan jauhku itu semacam suami yang bertanggujwb mengikuti langkah sang dia kemana saja pergi.frankly speaking,i'm so jelious.freaking jelious!

''satu,dua,dan tiga...eh ada lagi''diketika itu mengira.kira apa.kira org putus couple.bukan aku x kesian tapi padan muka.shit!anda tidak salah...yang salah adalah......

shit kepada industri perfileman,
yg mendewakan cinta ini,
shit kepada ibu bapa,
yang tidak menhiraukan permasalahan ini,
shit kepada lelaki yang memberikan harapan,
dan lantas mengingkarinya,
shit kepada wanita
yang menjahanamkan iman lelaki dengan godaannya
shit kepada manusia sepertiku,
kerana membiarkan sahaja mereka lalai akan cinta manusia ini!


p/s:

islam itu adalah cinta!tak percaya!boleh usha sini...salah satu sesawang http://tazkirahsini.com/2010/03/26/bicara-cinta/

maaf.andai ada kekesatan bahasa jika.!(memang pon.hukhukhuk)!kerana aku manusia biasa!!





5 comments:

nisa said...

like like like

Tweeny said...

bestbestbest. (:

deqda said...

nice one! :)

+akufobia+ said...

(cari button like.tak jumpajumpa dari tadi.)

putERi-kAtEk said...

i loike!!!!!!!!!!